خانه | پست الکترونیک | آرشیو

بخشایش

آنا یوردوموز


گرامیداشت مرحوم آیت الله عقیقی بخشایشی در قم

مراسم گرامیداشت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور مراجع عظام تقلید، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و همچنین آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، و نمایندگان سایر بیوت مراجع، علما، اساتید، طلاب و مردم متدین قم در مسجد اعظم برگزار شد. 

به گزارش مرکزخبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم  با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اظهارداشت: انسان موجودی است که در این نظام مانند سایر موجودات ، روزی به دنیا می آید بعد از گذر عمر خوداز دنیا بار سفر می بندد.

وی با بیان اینکه همه موجودات روزی فرسوده خواهند شد ، افزود: تمام موجودات اعم از انسان ، حیوان ، نبات و هر چیزی که روح در آنها جریان دارد روزی فرسوده شده و از بین خواهند رفت چرا که خدای متعال نظام برقراری دنیا را در عدم ثبات و دوام قرار داده است.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همانطوری که امام علی (ع) فرمودند ؛ دنیا محل عبور است نه محل اقامت دائمی ، یا به تصریح قرآن کریم که می فرماید «کل نفس ذائقه الموت »هر نفسی باید مرگ را بچشد .

حجت الاسلام  والمسلمین نظری منفرد مرگ را برای مومن نجات دانست و تاکید کرد: مرگ برای انسانهای که خود را وقف دنیا کرده اند با حقیقتی مانند مرگ معامله شک می کنند و دل کندنشان از دنیا و تعلقات دنیایی بسی سخت و مشکل است که نمی تواند لحظه ای خود را جدای از مال و ثروت تصور کند ولی در مقابل اولیای الهی از مرگ نمی هراسند و مرگ را راه نجات برای رسیدن به زندگی جاویدان می دانند.

وی با بیان اینکه عمر باید پربرکت باشد تصریح کرد: نهایت عمری که خدای متعال به انسان می دهد 100 سال است ،که در برخی ها مفید و در بعضی افراد هم جز خسران چیزی عاید افراد نمی کند ولی در تاریخ تشیع انسان های بودند که از عمر کوتاه پنجاه ساله ولی با برکت خود نظام فکری تشیع را تغییر دهند ، در این میان شهیدان اول و ثانی  با اینکه بیش از 50 سال از عمرشان نمی گذشت ولی با نوشتن کتاب های با ارزشی همچون ، لمعه و شرح لمعه ، قواعد از آثاری است که حوزه های علمیه در حال حاضر نیز از آنها بهرمند می شود.

سخنران این مراسم، فقدان حجت الاسلام والمسلمین  بخشایشی را ضرر خواند و افزود: فقدان این  مرحوم برای حوزه های علمیه بسیار سنگین و سخت و بلکه ضرر بزرگی است وی  صاحب قلم و قدم  بود .

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به آثار و تالیفات استاد عقیقی بخشایشی گفت: ایشان خدمات اجتماعی بسیار گسترده ای در دیار و شهر خودشان از راه سازی ، بنای مسجد و اخیرا هم در صدد احداث بیمارستانی بودند که عمرشریفشان کفاف نداد ، و به معنای حقیقی منشا خیرات بسیار بزرگی برای جامعه بود .

وی افزود:حجت الاسلام والمسلمین  بخشایشی باتوجه به این که در نزد حضرت امام (ره) وآیت الله العظمی  گلپایگانی و دیگر مراجع کسب علم کرده بود خودشان نیز با تاسی از بزرگان حوزه علمیه ، خدمات بزرگی در عرصه علمی حوزه با تالیف و ترجمه شریف تفسیر صافی و نورالثقلین و احیاء بیش از 250 عنوان از تراث شیعه انجام دادند.

وی در پایان با بیان اینکه انس با قرآن برکات زیادی برای زندگی انسان به ارمغان می آورد گفت: کسانی که در طول زندگی خود با قرآن مانوس هستند لذت انس با قرآن را می فهمند ، ومرحوم ه بخشایشی از جمله افرادی بود که با قرآن مانوس بوده و آثار گرانسنگی در عرصه تفسیر قرآن به یادگار گذاشت .

 



+ نوشته شده در شنبه 26 فروردين 1391برچسب:عقیقی بخشایش , مجلس بزرگداشت دکتر عقیقی بخشایش, ساعت 19:2 توسط نادر بخشایشی |

مجلس بزرگداشت دکتر عقیقی بخشایشی

امروز مجلس بزرگداشت آیت الله دکتر عقیقی بخشایش با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار آقای آژیده، نمایندگان دفتر آیت الله مجتهد شبستری، جناب سرهنگ فریدی، ولی ا... دینی مدیر عامل شرکت گاز استان، امام جمعه هریس آقای احمدی، امام جمعه شهرستان اهر آقای حاجی زاده، سردار نقدی بخشایش و مسئولان لشکری و کشوری آذربایجان شرقی و خیل عظیم مردم شهرهای تهران، قم، تبریز، بخشایش، کلوانق، هریس، زرنق، اهر و روستاهای جانقور، آرباطان، سرای، گلدیر، تازه کند، اشتلق، کردکندی، شیخ رجب، مرکید و پارام در مسجد جامع شهر بخشایش برگزار شد.

 



+ نوشته شده در جمعه 25 فروردين 1391برچسب:عقیقی بخشایش , مجلس بزرگداشت دکتر عقیقی بخشایش, ساعت 20:46 توسط نادر بخشایشی |

بخشایش در عزای آیت الله دکتر عبدالرحیم عقیقی



+ نوشته شده در پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:دکتر عقیقی بخشایشی , مجلس ترحیم دکتر عقیقی , عقیقی بخشایشی, ساعت 14:12 توسط نادر بخشایشی |

مجلس بزرگداشت دکتر عقیقی بخشایشی

 



+ نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:دکتر عقیقی بخشایشی , مجلس ترحیم دکتر عقیقی, ساعت 21:16 توسط نادر بخشایشی |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


بخشایش یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هریس واقع شده‌است. جمعیت این شهر، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، بالغ بر 8000 نفر می‌باشد که از این جهت، سومین شهر پرجمعیت شهرستان هریس و سی و چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ برای bakhshayesh محفوظ می باشد.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشایش

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب