خانه | پست الکترونیک | آرشیو

بخشایش

آنا یوردوموز


خطبه های نماز جمعه بخشایش، پیامبر اسلام اشرف تمام انبیاست

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور گرم مردم شهر بخشایش و حومه به امامت حجت الاسلام غفاری ثانی در مسجد جامع برگزار شد.

 

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری ثانی با طلب استغفار و دعوت به تقوا، به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث و گرامیداشت رسالت پیامبر و عظمت انبیا و اوصیا و نقش انسان سازی انبیا سخنرانی کردند و با اشاره به آیاتی از سوره های ابراهیم و انبیا به تبیین فلسفه ارسال پیامبران بخصوص خاتم الانبیاء از طرف خدا پرداختند و افزودند: پیامبر اسلام با حسن خلق و مهربانی و از راه قلب به مردم نزدیک می شد و به انسانها صفای روح می بخشید و کتاب خدا و احکام را به بندگان یاد می داد و حکمت خدا را با بیان دلیل و منطق به مومنین می آموخت. پیغمبر و قرآن فقط برای مسلمانان ارسال نشده بود بلکه برای تمام ملل و مذاهب بود و پیغمبر همه ملل و ادیان و اشرف تمام پیامبران است.

خطیب جمعه شهرمان در خطبه دوم با تشکر از مردم شهر بخشایش بخاطر راهپیمایی بعد از نماز جمعه هفته گذشته، رسالت حضرت محمد (ص) و عید مبعث را به مسلمانان تبریک گفته و فرمودند: پیامبر اسلام برای مردم هم آبادی دنیا و هم آبادی آخرت را به همراه آورد و انسان جاهل را از جهالت و بت پرستی و خیلی از اعمال زشت به راه هدایت و روشنایی سوق داد.

در ادامه در مورد مناسبتهای پیش رو سخنرانی کردند که به طور خلاصه بیان می شود: روز جهانی خانواده و لزوم اهمیت دادن به بنیان خانواده و تربیت فرزندان، وفات حضرت ابوطالب، ارتباطات و روابط عمومی، حرکت امام حسین در ۲۸ رجب از مدینه به مکه، میراث فرهنگی و اشغال فلسطین توسط یهودیها.

در پایان به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره کردند که می فرمایند: کلید حل مشکلات در مذاکرات هسته ای نیست و مسئولان باید در داخل کشور جلوی فساد و تباهی را بگیرند و فساد اداری و اقتصادی باید ریشه کن شود و خودمان باید تولید داخلی را تقویت کنیم و اقتصادمان را شکوفا کنیم و به مقامات مذاکره کننده سفارش کرده ام که گول سیاستهای غلط غربیها را نخورند.



+ نوشته شده در شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب: خطبه های نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه ، نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه در بخشایش, ساعت 2:11 توسط نادر بخشایشی |

عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

هیئت عزاداری موسی بن جعفر شهر بخشایش به مناسبت سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، حضرت امام موسی کاظم (ع)، امروز عصر عزاداری خیابانی برگزار کردند.



+ نوشته شده در پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب: سالگرد شهادت امام موسی کاظم ، شهادت امام موسی کاظم (ع) ، عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) ، هیئت موسی بن جعفر بخشایش , ساعت 19:26 توسط نادر بخشایشی |

عید مبعث پیشاپیش مبارک باد

 
روزگاری بود میوه اش فتنه، خوراکش مردار، زندگی اش آلوده، سایه های ترس شانه های بردگان را می لرزاند. تازیانه ستم، عاطفه را از چهره ها می سترد. تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می کشید و دخترکان بی گناه، در خاک سرد زنده به گور می شدند. و در این هنگام بود که محمد (ص) بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید.
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .


+ نوشته شده در پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:مبعث ، عید مبعث ، بعثت پیامبر, ساعت 19:21 توسط نادر بخشایشی |

راهپیمایی مردم بخشایش علیه کشتار شیعیان یمن توسط عربستان

بعد از نماز جمعه، مردم ولایتمدار شهر بخشایش جهت نشان دادن خشم و انزجار خود و محکوم کردن کشتار شیعیان یمن توسط آل سعود و هم پیمانانشان راهپیمایی و شعار سر دادند تا نفرت و اعتراض خود را نسبت به نسل کشی مسلمانان به تمام جهان نشان بدهند.

 

 



+ نوشته شده در شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب: راهپیمایی علیه ال سعود ، راهپیمایی علیه عربستان ، راهپیمایی علیه کشتار شیعیان یمن ، محکوم کردن کشتار شیعیان یمن ، کشتار شیعیان یمن, ساعت 1:24 توسط نادر بخشایشی |

خطبه های نماز جمعه: نور خوف و امید در دل مومنین

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه هریس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، باشکوه تر از هفته های پیش به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه ها حجت الاسلام رحمانی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه هریس به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج در مورد لزوم وجود بصیرت و روشنگری در میان اقشار مردم سخن گفتند و افزودند: دشمنان ما به قول رهبر کبیر انقلاب جاهل هستند چون نمی دانند انقلابی که با محوریت و مرکزیت ولایت فقیه بنا شده است هرگز قابل شکست دادن نیست. در مورد تیم مذاکره کننده هم گفتند هر کس بگوید کار تیم مذاکره کننده کاملا خوب و درست و یا هر کس بگوید درست نبوده این حرفها صحت ندارد و رهبر هم فرموده اند بنده نه موافق و نه مخالف مذاکرات هستم. رهبری با دو مسئله مهم دشمنان و غربیها را به چالش کشیده است. یکی اینکه گفته اند شما غربیها چه کاره هستید و چه قدرتی دارید که بگویید غنی سازی را تعلیق کنیم؟ طبق قوانین جهانی سازمان انرژی اتمی، هر کشوری که دارای صنعت اتمی هست از آنها بازرسی می شود ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و باید بازرسی شود ولی نه به صورت ویژه بلکه مثل دیگر کشورهای عضو سازمان اتمی. مسئله دوم این است که باید همه تحریمهای اعمال شده علیه ایران برداشته شوند و بعد از آن ما به شما اطمینان حاصل بکنیم. ولی آمریکا شمشیرش را بالای سر ما نگه داشته و می گوید که باید به روش ما و به زور سیاسی باید مذاکرات پیش برود که این برای ما قابل قبول نیست. مکتب ما اجازه ساخت بمب اتمی را نمی دهد و غربیها این را می دانند ولی مشکل آنها انرژی اتمی ما نیست بلکه با اسلام است چون می دانند که پیشرفت اسلام برای استکبار مانع بزرگی است و نشانه این ترسشان در دخالتهای آنان در سرزمینهای شیعه نشین کاملا آشکار است اما هر چه آمریکا و نوکر دست نشانده اش عربستان در یمن دخالت می کنند باز هم ما از یمنیها حمایت می کنیم و یمنیها تابع ولایت فقیه هستند و آمریکا هم از این امر و قدرت و نفوذ دینی و سیاسی ایران در منطقه هراس دارد.

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری ضمن طلب استغفار و دعوت به تقوا از صفت خوف به عنوان یکی از صفات ائمه یاد کردند و گفتند خوف تنها به معنای ترس نیست و با استناد به آیاتی از سوره الرحمن افزودند: کسانی که از خدا می ترسند و گناه نمی کنند به مقام خشیت می رسند. خشیت یعنی ترس از مقام خدا و آنها علما هستند و منظور فقط روحانیون نیستند بلکه هر کسی در هر علم و رشته ای ممکن است به مقام خشیت برسد و جزء علما شود. اینها خضوع و خشوع دارند و در مقابل مومنان از خود خشوع نشان می دهند و به کافران سخت گیرند.

یکی هیبت هست، یعنی عظمت خدا را درک کنند که هیچگونه به خود اجازه نمی دهند کاری که خدا نمی پسندد انجام دهند و از هیبت خدا بترسند.

مقام عارفان یک خوف است و علاوه بر اینکه گناه نمی کنند بلکه فکر گناه را هم به دل و ضمیر خود راه نمی دهند. حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمود: در قلب مومن دو نور خوف و امید وجود دارد.

حجت الاسلام غفاری در خطبه دوم با دعوت به رعایت حدود الهی و تقوا از سخنرانی حجت الاسلام رحمانی تقدیر و تشکر کردند و هفته عقیدتی سیاسی را به سپاهیان و بسیجیان و فرماندهان پایگاههای بسیج شهر بخشایش تبریک گفتند. و به مشکل کمبود جا در قسمت زنانه مسجد جامع تاکید کردند که باید هر چه سریعتر برطرف شود و همچنین انتخاب مکان مناسب برای ساخت مصلی و ساخت آن.

در ادامه به مناسبتهای مختلف در طول هفته پیش رو پرداختند که به طور خلاصه به آنها اشاره می کنیم: سالروز شهادت موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه که باید یک مراسم عزاداری برگزار شود، ۱۸ اردیبشهت روز حمایت از بیماری های خاص، سالروز آزادی هویزه در سال ۱۳۶۱ که ثمره خون پاک شهداست، لغو کاپیتولاسیون که ریشه آن به سال ۱۲۰۶ برمی گردد و به اطباء بیگانه حق حاکمیت رسمی در ایران داده بود که با انقلاب ۵۷ توسط امام خمینی کاملا ملغی شد. تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی که قبل از آن منافعش را انگلیس از ایران به یغما می برد و با این طریق قرارداد تنباکو با انگلیس لغو شد.

در پایان به سخنرانی رهبری در هفته معلم در جمع معلمان اشاره کردند که فرموده بودند: معلمان و فرهنگیان آگاه هستند و می دانند که سعودی ها و آمریکاییها صفت درنده خویی در پیش گرفته اند و می خواهند شیعیان را نابود کنند و اسلام واقعی را از میان ببرند که این رویای شوم را با خود به قبر خواهند برد و پوزه همه شان به خاک مالیده خواهد شد.

همچنین گفتند در انزجار از آل سعود و نسل کشی شیعیان یمن بعد از نماز جمعه با راهپیمایی و دادن شعار آنان را محکوم کنیم و خشم خود را به جامعه جهانی نشان بدهیم.



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: خطبه های نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه ، نماز جمعه بخشایش, ساعت 19:15 توسط نادر بخشایشی |

جلسه هیئتهای حسینی بخشایش به گزارش تصویر



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: جلسه هیئتهای بخشایش ، جلسه هیئتهای حسینی بخشایش، هیئتهای عزاداری بخشایش,

ساعت 19:13 توسط نادر بخشایشی |

حضور شهردار بخشایش در مدارس جهت تجلیل از معلمین

مهندس رادمهر شهردار بخشایش، با حضور در مدارس شهر بخشایش ضمن دیدار با مدیران و معلمین عزیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات آنان قدردانی و روز معلم را برای تمامی فرهنگیان مدارس شهر بخشایش تبریک گفتند.

وی در این دیدار با اشاره به مقام والای معلم ، در تکریم منزلت معلم همین بس که اسلام بزرگ داشت عالم و معلم را تکریم پروردگار می داند. وی معلمی را بالاتر از یک شغل بلکه عشق و ایثار دانستند.

در این دیدار شهردار بخشایش از زحمات بی دریغ آنان در جهت تربیت آینده سازان کشور تقدیر و تشکر نمودند و برای همگی آرزوی موفقیت نمودند.



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: تقدیر شهردار بخشایش از معلمین ، روز معلم ، هفته معلم, ساعت 19:11 توسط نادر بخشایشی |

اسامی خیرین در آسفالت ریزی حیاط دبیرستان علی بن ابیطالب

خیرینی که در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ مبلغ نقدی ۲۱ میلیون تومان جهت آسفالت ریزی حیاط آموزشگاه علی ابن ابیطالب شهر بخشایش کمک مالی نموده اند به شرح زیر اعلام میشود:

 

ناصر باقی نژاد شش و نیم میلیون تومان

محمد کامور سه میلیون تومان

محرم واژگون دو میلیون تومان

ابراهیم پاشایی دو میلیون تومان

ابراهیم کشاورز یک میلیون تومان

مهدی فیضی یک میلیون تومان

سلیمان آفتابی پانصد هزار تومان

یعقوب بیدارگر پانصد هزار تومان

ناصر عارفی پانصد هزار تومان

یحیی آریا پانصد هزار تومان

خلیل همایونی پانصد هزار تومان

سلمان آفتابی پانصد هزار تومان

حاج اصغر پرواز سیصد هزار تومان

علی عمیدی سیصد هزار تومان

یوسف وصالی سیصد هزار تومان

معدل سیصد هزار تومان

قهرمان کشوری دویست هزار تومان

میر ایوب میراحمدی دویست هزار تومان

مختار راستگو دویست هزار تومان

محرم بهادر دویست هزار تومان

بایرامعلی بامداد دویست هزار تومان

صادق آفتابی دویست هزار تومان

یعقوب نطاق صد هزار تومان

صادق دانه زن صد هزار تومان

محمد پاکپور صد هزار تومان

محمد لاهوتی صد هزار تومان

سجاد مستقیم صد هزار تومان

بدین وسیله مراتب تشکر و سپاس خود را از تمامی این عزیزان از طرف دانش آموزان و معلمان اعلام می نماییم.

مدیر دبیرستان علی ابن ابیطالب بخشایش، محمد محمودی



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:آسفالت ریزی حیاط مدرسه علی بن ابیطالب ، خیرین بخشایش ، خیرین مدرسه ساز, ساعت 19:6 توسط نادر بخشایشی |

دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر با معتکفین

حجت الاسلام غفاری امام جمعه محترم شهر بخشایش با معیت شهردار و اعضای شورای شهر در جمع معتکفین در مسجد امام زمان (عج) حاضر شدند و با آنان گفتگو کردند و از درگاه خداوند برایشان سلامتی و موفقیت مسئلت کردند.



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: اعتکاف ، اعتکاف در بخشایش ، دیدار امام جمعه با معتکفین, ساعت 19:4 توسط نادر بخشایشی |

مشروح خطبه های نماز جمعه امروز بخشایش

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس، آقای اصغرزاده و بخشدار مرکزی به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه ها آقای اصغرزاده، رئیس آموزش و پرورش شهرستان هریس به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم و گرامیداشت این روزها سخنرانی کردند و از معلمان محترم و زحمتکش منطقه هریس تقدیر و تشکر کردند و افزودند که باید قدر این سرمایه های عرصه علم و عمل را بدانیم و تلاش کنیم روز به روز تعداد این معلمان بیشتر شود تا تعلیم و تربیت و آموزش که زیربنای علمی و فرهنگی جامعه را تشکیل می دهد تقویت شود.

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری با اشاره به آیاتی از سوره زمر گفتند: اول و ابتدای دین علم و معرفت است در غیر اینصورت نمی توان خدا را شناخت و هر کسی در هر لباسی که باشد اگر از علم و معرفت برخوردار نباشد عالمی بی عمل خواهد بود و امکان ندارد فرد عالم با فرد نادان برابر باشد. عالم و دانایی ارزش دارد که متوجه عظمت و بزرگی پروردگار متعال باشد. پیامبر خدا خیلی به مسئله تعلیم و تربیت بها می داد و آموختن و تعلیم و تربیت را بر هر مسلمانی واجب می دانست و می فرمود: خدا کسانی را که چیزی را می آموزند و یاد می دهند دوست دارد. تعلیم و تربیت و کسب علم از نظر ائمه هم ارزش دارد و امامان شیعه همواره در حدیثهای متعدد به آن اشاره کرده اند ولی هر کسی هر علمی را یاد می گیرد باید با بصیرت باشد یعنی با بصیرت و آگاهی کامل یاد بگیرد.

امام جعفر صادق (ع) فرمود: ما ائمه دارای علم خدایی هستیم و از نهاد همه چیز آگاهیم ولی دشمنان ما این را نمی دانند یعنی از واقعیات خبر ندارند و شیعیان ما صاحب خرد هستند و نزد خدا عزیزترند.

در خطبه دوم حجت الاسلام غفاری با دعوت به تقوای الهی و طلب استغفار برای نمازگزاران، از آقای اصغرزاده به خاطر سخنرانی شیوایشان تقدیر و تشکر کردند و به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم به نقش تربیتی معلم و اثرات مثبت آن اشاره کرده و گفتند: نقش تربیتی معلم می تواند دنیا و آخرت انسان را تغییر دهد. معلم باید اخلاقی شایسته داشته باشد طوری که دانش آموز یا دانشجو جذب اخلاق او باشد. سپس به شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ به دست گروه تروریستی فرقان اشاره کردند و در ادامه ولادت امام علی (ع) را تبریک گفتند و به تعدادی از مشکلات شهر بخشایش از قبیل فضای کم قسمت زنانه مسجد جامع، وضعیت بد راه های ارتباطی، مشکل آب شرب، عدم وجود شهرک صنعتی و مشکل بیکاری جوانان اشاره کردند. همچنین در مورد مولود کعبه و زندگی امام علی (ع) و سیره ایشان سخنرانی کردند و از تغییر قبله که در این ایام صورت گرفته گفتند و در پایان خطبه دوم به ایام البیض و مراسم اعتکاف که در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب انجام می گیرد اشاره کردند و گفتند که اعتکاف خلوت بندگان با خدای خود می باشد.

 



+ نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:نماز جمعه , نماز جمعه شهر بخشایش , برگزاری نماز جمعه در بخشایش, حجت الاسلام عبدالغفار غفاری, ساعت 23:2 توسط نادر بخشایشی |

آزمون کتبی کاربری کامپیوتر برگزار شد

آزمون کتبی کارآموزان کاربری کامپیوتر و اینترنت امروز در دبیرستان علی بن ابیطالب بخشایش برگزار شد. زمان آزمون عملی هم در روزهای آتی اعلام خواهد شد.



+ نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:رایانه کار درجه 2 , آزمون کتبی کامپیوتر , امتحان کتبی کاربری کامپیوتر, ساعت 22:36 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری جلسه فرماندهان پایگاههای بسیج حوزه خاتم الانبیاء زرنق

جلسه فرماندهان پایگاههای بسیج حوزه خاتم الانبیاء زرنق با حضور امام جمعه بخشایش، سرهنگ براتعلی ممی پور، سرهنگ دوم حمید نجف زاده و فرماندهان پایگاههای بسیج بخشایش و حومه در بیت الرقیه شهر بخشایش برگزار شد.



+ نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران ، پایگاه شهید بهشتی بخشایش ، جلسه پایگاههای مقاومت بسیج بخشایش, ساعت 2:37 توسط نادر بخشایشی |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


بخشایش یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هریس واقع شده‌است. جمعیت این شهر، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، بالغ بر 8000 نفر می‌باشد که از این جهت، سومین شهر پرجمعیت شهرستان هریس و سی و چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ برای bakhshayesh محفوظ می باشد.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشایش

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب