خانه | پست الکترونیک | آرشیو

بخشایش

آنا یوردوموز


غفلت، دشمن انسان و زمینه ساز دنیاپرستی و گناه

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و تنی چند از مسئولین اداری و نظامی و سیاسی شهرستان به امامت حجت الاسلام غفاری ثانی در مسجد جامع برگزار شد.

خطبه اول:

در خطبه اول نماز جمعه شهر بخشایش، حجت الاسلام غفاری ثانی غفلت را یکی از دشمنان انسان و زمینه سازان این دشمنی را هوای نفس،شیطان و دنیا پرستی دانستند و در پیامدهای ناگوار آن به پنج مورد مهم اشاره نمودند.

۱-     غفلت از خدا : باعث می گردد فطرت خداشناسی در انسان از بین برود.

۲-     غفلت از معاد

۳-     غفلت از بهار جوانی

۴-     غفلت از خود

۵-     غفلت از گناهان

 

خطبه دوم:

خطیب نماز جمعه شهر بخشایش با تشکر از حضور پرشور مردم در نماز جمعه مهمترین مناسبت های این هفته را برشمردند.

۱-     ۹ خرداد ، میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان

۲-     ۱۲ خرداد، شهادت سید علی اکبر ابوترابی

۳-     ۱۳ خرداد، میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)

۴-     ۱۳ خرداد، سخنرانی تاریخی حضرت امام (ره) در مدرسه فیضیه

۵-     ۱۴ خرداد، ارتحال جانگداز امام راحل(ره) و انتخاب شایسته حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری

 

امام جمعه شهر بخشایش در ادامه بیانات خود با اشاره به اوضاع منطقه از جمله کشور عراق و یمن افزودند مردم این کشورها با حمایت خود از دولت خود جریان های تکفیری و وهابی را شکست داده و آینده کشور خود را به دستان خود خواهند ساخت.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به مذاکرات ۵+۱ افزودند زیاده خواهی طرفین مقابل مذاکرات را به تاخیر می اندازد و کشور ایران هیچگونه تحمیل و زور را نمی پذیرد و ملت ایران با ندای عزت و اقتدار ملی به مقام معظم رهبری لبیک گفته و زیاده خواهی دشمن در مذاکرات را محکوم می نماییم.

افزودنی است که قبل از خطبه ها سرهنگ ممی پور، فرمانده سپاه ناحیه هریس سخنرانی کردند.



+ نوشته شده در شنبه 9 خرداد 1394برچسب: خطبه های نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه در بخشایش, ساعت 22:10 توسط نادر بخشایشی |

خطبه های نماز جمعه بخشایش، پیامبر اسلام اشرف تمام انبیاست

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور گرم مردم شهر بخشایش و حومه به امامت حجت الاسلام غفاری ثانی در مسجد جامع برگزار شد.

 

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری ثانی با طلب استغفار و دعوت به تقوا، به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث و گرامیداشت رسالت پیامبر و عظمت انبیا و اوصیا و نقش انسان سازی انبیا سخنرانی کردند و با اشاره به آیاتی از سوره های ابراهیم و انبیا به تبیین فلسفه ارسال پیامبران بخصوص خاتم الانبیاء از طرف خدا پرداختند و افزودند: پیامبر اسلام با حسن خلق و مهربانی و از راه قلب به مردم نزدیک می شد و به انسانها صفای روح می بخشید و کتاب خدا و احکام را به بندگان یاد می داد و حکمت خدا را با بیان دلیل و منطق به مومنین می آموخت. پیغمبر و قرآن فقط برای مسلمانان ارسال نشده بود بلکه برای تمام ملل و مذاهب بود و پیغمبر همه ملل و ادیان و اشرف تمام پیامبران است.

خطیب جمعه شهرمان در خطبه دوم با تشکر از مردم شهر بخشایش بخاطر راهپیمایی بعد از نماز جمعه هفته گذشته، رسالت حضرت محمد (ص) و عید مبعث را به مسلمانان تبریک گفته و فرمودند: پیامبر اسلام برای مردم هم آبادی دنیا و هم آبادی آخرت را به همراه آورد و انسان جاهل را از جهالت و بت پرستی و خیلی از اعمال زشت به راه هدایت و روشنایی سوق داد.

در ادامه در مورد مناسبتهای پیش رو سخنرانی کردند که به طور خلاصه بیان می شود: روز جهانی خانواده و لزوم اهمیت دادن به بنیان خانواده و تربیت فرزندان، وفات حضرت ابوطالب، ارتباطات و روابط عمومی، حرکت امام حسین در ۲۸ رجب از مدینه به مکه، میراث فرهنگی و اشغال فلسطین توسط یهودیها.

در پایان به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره کردند که می فرمایند: کلید حل مشکلات در مذاکرات هسته ای نیست و مسئولان باید در داخل کشور جلوی فساد و تباهی را بگیرند و فساد اداری و اقتصادی باید ریشه کن شود و خودمان باید تولید داخلی را تقویت کنیم و اقتصادمان را شکوفا کنیم و به مقامات مذاکره کننده سفارش کرده ام که گول سیاستهای غلط غربیها را نخورند.



+ نوشته شده در شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب: خطبه های نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه ، نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه در بخشایش, ساعت 2:11 توسط نادر بخشایشی |

عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

هیئت عزاداری موسی بن جعفر شهر بخشایش به مناسبت سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، حضرت امام موسی کاظم (ع)، امروز عصر عزاداری خیابانی برگزار کردند.



+ نوشته شده در پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب: سالگرد شهادت امام موسی کاظم ، شهادت امام موسی کاظم (ع) ، عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) ، هیئت موسی بن جعفر بخشایش , ساعت 19:26 توسط نادر بخشایشی |

عید مبعث پیشاپیش مبارک باد

 
روزگاری بود میوه اش فتنه، خوراکش مردار، زندگی اش آلوده، سایه های ترس شانه های بردگان را می لرزاند. تازیانه ستم، عاطفه را از چهره ها می سترد. تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می کشید و دخترکان بی گناه، در خاک سرد زنده به گور می شدند. و در این هنگام بود که محمد (ص) بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید.
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .


+ نوشته شده در پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:مبعث ، عید مبعث ، بعثت پیامبر, ساعت 19:21 توسط نادر بخشایشی |

خطبه های نماز جمعه: نور خوف و امید در دل مومنین

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه هریس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، باشکوه تر از هفته های پیش به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه ها حجت الاسلام رحمانی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه هریس به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج در مورد لزوم وجود بصیرت و روشنگری در میان اقشار مردم سخن گفتند و افزودند: دشمنان ما به قول رهبر کبیر انقلاب جاهل هستند چون نمی دانند انقلابی که با محوریت و مرکزیت ولایت فقیه بنا شده است هرگز قابل شکست دادن نیست. در مورد تیم مذاکره کننده هم گفتند هر کس بگوید کار تیم مذاکره کننده کاملا خوب و درست و یا هر کس بگوید درست نبوده این حرفها صحت ندارد و رهبر هم فرموده اند بنده نه موافق و نه مخالف مذاکرات هستم. رهبری با دو مسئله مهم دشمنان و غربیها را به چالش کشیده است. یکی اینکه گفته اند شما غربیها چه کاره هستید و چه قدرتی دارید که بگویید غنی سازی را تعلیق کنیم؟ طبق قوانین جهانی سازمان انرژی اتمی، هر کشوری که دارای صنعت اتمی هست از آنها بازرسی می شود ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و باید بازرسی شود ولی نه به صورت ویژه بلکه مثل دیگر کشورهای عضو سازمان اتمی. مسئله دوم این است که باید همه تحریمهای اعمال شده علیه ایران برداشته شوند و بعد از آن ما به شما اطمینان حاصل بکنیم. ولی آمریکا شمشیرش را بالای سر ما نگه داشته و می گوید که باید به روش ما و به زور سیاسی باید مذاکرات پیش برود که این برای ما قابل قبول نیست. مکتب ما اجازه ساخت بمب اتمی را نمی دهد و غربیها این را می دانند ولی مشکل آنها انرژی اتمی ما نیست بلکه با اسلام است چون می دانند که پیشرفت اسلام برای استکبار مانع بزرگی است و نشانه این ترسشان در دخالتهای آنان در سرزمینهای شیعه نشین کاملا آشکار است اما هر چه آمریکا و نوکر دست نشانده اش عربستان در یمن دخالت می کنند باز هم ما از یمنیها حمایت می کنیم و یمنیها تابع ولایت فقیه هستند و آمریکا هم از این امر و قدرت و نفوذ دینی و سیاسی ایران در منطقه هراس دارد.

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری ضمن طلب استغفار و دعوت به تقوا از صفت خوف به عنوان یکی از صفات ائمه یاد کردند و گفتند خوف تنها به معنای ترس نیست و با استناد به آیاتی از سوره الرحمن افزودند: کسانی که از خدا می ترسند و گناه نمی کنند به مقام خشیت می رسند. خشیت یعنی ترس از مقام خدا و آنها علما هستند و منظور فقط روحانیون نیستند بلکه هر کسی در هر علم و رشته ای ممکن است به مقام خشیت برسد و جزء علما شود. اینها خضوع و خشوع دارند و در مقابل مومنان از خود خشوع نشان می دهند و به کافران سخت گیرند.

یکی هیبت هست، یعنی عظمت خدا را درک کنند که هیچگونه به خود اجازه نمی دهند کاری که خدا نمی پسندد انجام دهند و از هیبت خدا بترسند.

مقام عارفان یک خوف است و علاوه بر اینکه گناه نمی کنند بلکه فکر گناه را هم به دل و ضمیر خود راه نمی دهند. حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمود: در قلب مومن دو نور خوف و امید وجود دارد.

حجت الاسلام غفاری در خطبه دوم با دعوت به رعایت حدود الهی و تقوا از سخنرانی حجت الاسلام رحمانی تقدیر و تشکر کردند و هفته عقیدتی سیاسی را به سپاهیان و بسیجیان و فرماندهان پایگاههای بسیج شهر بخشایش تبریک گفتند. و به مشکل کمبود جا در قسمت زنانه مسجد جامع تاکید کردند که باید هر چه سریعتر برطرف شود و همچنین انتخاب مکان مناسب برای ساخت مصلی و ساخت آن.

در ادامه به مناسبتهای مختلف در طول هفته پیش رو پرداختند که به طور خلاصه به آنها اشاره می کنیم: سالروز شهادت موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه که باید یک مراسم عزاداری برگزار شود، ۱۸ اردیبشهت روز حمایت از بیماری های خاص، سالروز آزادی هویزه در سال ۱۳۶۱ که ثمره خون پاک شهداست، لغو کاپیتولاسیون که ریشه آن به سال ۱۲۰۶ برمی گردد و به اطباء بیگانه حق حاکمیت رسمی در ایران داده بود که با انقلاب ۵۷ توسط امام خمینی کاملا ملغی شد. تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی که قبل از آن منافعش را انگلیس از ایران به یغما می برد و با این طریق قرارداد تنباکو با انگلیس لغو شد.

در پایان به سخنرانی رهبری در هفته معلم در جمع معلمان اشاره کردند که فرموده بودند: معلمان و فرهنگیان آگاه هستند و می دانند که سعودی ها و آمریکاییها صفت درنده خویی در پیش گرفته اند و می خواهند شیعیان را نابود کنند و اسلام واقعی را از میان ببرند که این رویای شوم را با خود به قبر خواهند برد و پوزه همه شان به خاک مالیده خواهد شد.

همچنین گفتند در انزجار از آل سعود و نسل کشی شیعیان یمن بعد از نماز جمعه با راهپیمایی و دادن شعار آنان را محکوم کنیم و خشم خود را به جامعه جهانی نشان بدهیم.



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: خطبه های نماز جمعه بخشایش ، نماز جمعه ، نماز جمعه بخشایش, ساعت 19:15 توسط نادر بخشایشی |

جلسه هیئتهای حسینی بخشایش به گزارش تصویر



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: جلسه هیئتهای بخشایش ، جلسه هیئتهای حسینی بخشایش، هیئتهای عزاداری بخشایش,

ساعت 19:13 توسط نادر بخشایشی |

دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر با معتکفین

حجت الاسلام غفاری امام جمعه محترم شهر بخشایش با معیت شهردار و اعضای شورای شهر در جمع معتکفین در مسجد امام زمان (عج) حاضر شدند و با آنان گفتگو کردند و از درگاه خداوند برایشان سلامتی و موفقیت مسئلت کردند.



+ نوشته شده در جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب: اعتکاف ، اعتکاف در بخشایش ، دیدار امام جمعه با معتکفین, ساعت 19:4 توسط نادر بخشایشی |

مشروح خطبه های نماز جمعه امروز بخشایش

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس، آقای اصغرزاده و بخشدار مرکزی به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه ها آقای اصغرزاده، رئیس آموزش و پرورش شهرستان هریس به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم و گرامیداشت این روزها سخنرانی کردند و از معلمان محترم و زحمتکش منطقه هریس تقدیر و تشکر کردند و افزودند که باید قدر این سرمایه های عرصه علم و عمل را بدانیم و تلاش کنیم روز به روز تعداد این معلمان بیشتر شود تا تعلیم و تربیت و آموزش که زیربنای علمی و فرهنگی جامعه را تشکیل می دهد تقویت شود.

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری با اشاره به آیاتی از سوره زمر گفتند: اول و ابتدای دین علم و معرفت است در غیر اینصورت نمی توان خدا را شناخت و هر کسی در هر لباسی که باشد اگر از علم و معرفت برخوردار نباشد عالمی بی عمل خواهد بود و امکان ندارد فرد عالم با فرد نادان برابر باشد. عالم و دانایی ارزش دارد که متوجه عظمت و بزرگی پروردگار متعال باشد. پیامبر خدا خیلی به مسئله تعلیم و تربیت بها می داد و آموختن و تعلیم و تربیت را بر هر مسلمانی واجب می دانست و می فرمود: خدا کسانی را که چیزی را می آموزند و یاد می دهند دوست دارد. تعلیم و تربیت و کسب علم از نظر ائمه هم ارزش دارد و امامان شیعه همواره در حدیثهای متعدد به آن اشاره کرده اند ولی هر کسی هر علمی را یاد می گیرد باید با بصیرت باشد یعنی با بصیرت و آگاهی کامل یاد بگیرد.

امام جعفر صادق (ع) فرمود: ما ائمه دارای علم خدایی هستیم و از نهاد همه چیز آگاهیم ولی دشمنان ما این را نمی دانند یعنی از واقعیات خبر ندارند و شیعیان ما صاحب خرد هستند و نزد خدا عزیزترند.

در خطبه دوم حجت الاسلام غفاری با دعوت به تقوای الهی و طلب استغفار برای نمازگزاران، از آقای اصغرزاده به خاطر سخنرانی شیوایشان تقدیر و تشکر کردند و به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم به نقش تربیتی معلم و اثرات مثبت آن اشاره کرده و گفتند: نقش تربیتی معلم می تواند دنیا و آخرت انسان را تغییر دهد. معلم باید اخلاقی شایسته داشته باشد طوری که دانش آموز یا دانشجو جذب اخلاق او باشد. سپس به شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ به دست گروه تروریستی فرقان اشاره کردند و در ادامه ولادت امام علی (ع) را تبریک گفتند و به تعدادی از مشکلات شهر بخشایش از قبیل فضای کم قسمت زنانه مسجد جامع، وضعیت بد راه های ارتباطی، مشکل آب شرب، عدم وجود شهرک صنعتی و مشکل بیکاری جوانان اشاره کردند. همچنین در مورد مولود کعبه و زندگی امام علی (ع) و سیره ایشان سخنرانی کردند و از تغییر قبله که در این ایام صورت گرفته گفتند و در پایان خطبه دوم به ایام البیض و مراسم اعتکاف که در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب انجام می گیرد اشاره کردند و گفتند که اعتکاف خلوت بندگان با خدای خود می باشد.

 



+ نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:نماز جمعه , نماز جمعه شهر بخشایش , برگزاری نماز جمعه در بخشایش, حجت الاسلام عبدالغفار غفاری, ساعت 23:2 توسط نادر بخشایشی |

خطبه های نماز جمعه امروز بخشایش

بدون نظر

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و با حضور مهندس عباس فلاح نماینده محترم شهرستانهای اهر و هریس، حجت الاسلام صادقیان مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان هشترود و اعضای هیئت مکتب الزهرای بخشایشی های مقیم تبریز به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، مهندس حمیدرضا عقیقی فرزند مرحوم آیت الله دکتر عقیقی بخشایش سخنرانی کردند.

مهندس عقیقی ضمن اشاره به اهمیت انفاق در قرآن کریم و توجه کردن به آن افزودند: کسانی که در راه خدا انفاق می کنند سعادتمندترین افراد می باشند. ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خمس که یکی از راه های انفاق می باشد افزودند مردم شهر بخشایش در انفاق که نمونه آن احداث مدرسه، پل و کمک در احداث راه میباشد، در سطح استان نمونه هستند.

وی افزودند مرکز نیکوکاری بخشایش که حدود یکسال از تاسیس آن می گذرد در طول این مدت در بین مراکز نیکوکاری در سطح استان رتبه اول را از جهت جذب کمک های مردمی دارد و در این مدت مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان به نیازمندان کمک گردیده است.

مهندس عقیقی در ادامه صحبتهای خود افزودند قرار است این مرکز به عنوان بنیاد امور خیریه ارتقا یابد و این امر با کمک اهالی محترم شهر بخشایش و مسئولین شهری امکان پذیر است و اهداف این بنیاد ضمن کمک به افراد نیازمند در زمینه های فرهنگی نیز قرار هست گام برداشته شود.

در خطبه اول نماز جمعه امروز، حجت الاسلام غفاری امام جمعه محبوب شهرمان ضمن طلب استغفار و دعوت به تقوای الهی، سالروز شهادت امام علی النقی (ع) را که به روایتی امروز می باشد، تسلیت عرض نموده و گوشه ای از زندگانی آن امام بزرگوار را بیان نمودند.

امام جمعه محترم در ابتدای خطبه دوم از مهندس عقیقی، مهندس عباس فلاح نماینده مردم اهر و هریس، اعضای هیئت مکتب الزهرای تبریز، میهمانانی که از شهرستان هشترود تشریف داشتند و دیگر میهمانانی که از شهرها و روستاهای اطراف حاضر بودند تقدیر و تشکر کردند و با اشاره به آمادگی شهر بخشایش در جهت استقبال از هرگونه فعالین اقتصادی و فرهنگی افزودند ما همواره آماده استفاده از این افراد جهت پیشرفت شهر بخشایش می باشیم.

وی در ادامه بیانات خود گفتند: مسئله اشتغال یکی از مهمترین مشکلات این شهر می باشد که حل این مسئله با کمک مسئولین امکان پذیر می باشد.

حضرت حجت الاسلام غفاری در ادامه خطبه های خود با اشاره به روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی این روز را به تمام ارتشیان تبریک گفته و افزودند ارتش و قوای نیروهای مسلح رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشند که هراس را بر دل دشمنان نظام افکنده است.

امام جمعه شهر بخشایش ماه رجب را ماه برکت دانسته و در فضیلت این ماه همین که پیامبر خدا فرمودند: هرکه در این ماه یک روز روزه بگیرد از آتش جهنم در امان خواهد بود.

وی با اشاره به میلاد امام محمد باقر (ع) این روز را نیز پیشاپیش تبریک گفته و گزیده ای از زندگانی آن امام بزرگوار را بیان کردند.

غفاری ثانی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به تجاوز رژیم سعودی به کشور یمن ضمن محکومیت این تجاوز افزودند به حول و قوه الهی مردم کشور یمن پیروز این نبرد خواهند بود و سعودیها با این تجاوزات خود را بدنام کرده اند. در پایان سالروز شهادت شهید قرنی، اولین رئیس ستاد ارتش را تسلیت گفتند.



+ نوشته شده در جمعه 28 فروردين 1394برچسب:نماز جمعه , نماز جمعه شهر بخشایش , برگزاری نماز جمعه در بخشایش, حجت الاسلام عبدالغفار غفاری, ساعت 23:43 توسط نادر بخشایشی |

سیاست و کیاست محور عملکرد تیم مذاکره کننده ماست

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و با حضور فرماندار محترم شهرستان هریس به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه های نماز جمعه آقای یحیوی فرماندار محترم شهرستان هریس سخنرانی کردند و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به شهروندان و حاضرین در مسجد تبریک گفتند و پس از آن در مورد برخی مشکلات منطقه که هنوز حل نشده اند از قبیل راههای ارتباطی به شهرها و روستاهای اطراف که بودجه مربوطه اختصاص یافته و در سال جاری بازسازی خواهد شد و مشکل شهرک صنعتی و کمبود پرسنل کاری درمانگاه شبانه روزی بخشایش و چند مورد دیگر مثل دستگاه تصفیه آب آشامیدنی بخشایش و غیره اشاره کرده و گفتند که به امید خدا در سال جاری و با همکاری دولت و شهرداری و شورای شهر بخشایش بیشتر این مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام غفاری در خطبه اول با طلب استغفار برای همه همشهریان و با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن به بیان زندگی و سیره آن حضرت پرداختند و مصیبتهای وارده با آن حضرت را بیان کردند و به سخن پیامبر در مورد دخترش اشاره کرده و گفتند که فاطمه سرور تمام زنان عالم است و کرامات حضرت زهرا زیاد است و مادران و زنان ما باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه و پیروی از سیره ایشان راه آن حضرت را ادامه دهند که همانا شوهرداری، بصیرت، عفت و حجاب از موارد آن است.

امام جمعه محترم در ابتدای خطبه دوم از فرماندار شهرستان هریس و مسئولین منطقه و شهرداری و شورای شهر تقدیر و تشکر کردند و به موارد و مشکلاتی که آقای یحیوی گفته بودند اشاره کرده و گفتند که ان شاءالله در سال جاری با همکاری دولت و ملت این مشکلات برطرف خواهد شد. در ادامه به نقش امام خمینی اشاره کرده و گفتند که امام با الهام از نهضت عاشورا در سال 1357 طاغوت زمان را از پیش رو برداشتند و سپس به مواردی از جمله تاسیس بنیاد مسکن در سال 58، عملیات بیت المقدس در سال 67، شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره کرده و گفتند: که دشمنان نمی خواهند ایران به صنعت هسته ای دست یابد ولی حالا زمان آن نیست که استعمارگران علم و صنعت و دشمنان غربی به ما مسلط باشند و آن زمان گذشته که دشمن بتواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد و ما با تکیه به علم و دانش متخصصان خودمان این صنعت هسته ای را به پیش خواهیم برد و رهبر بزرگمان هم بعد از مذاکرات اخیر گفته اند که توافق زمانی صورت می گیرد که طرفهای غربی همه تحریمها را بردارد. من به مسئولین اعتماد دارم. تیم مذاکره کننده ما راضی نمی شوند خواسته های ملت ما به دستشان نرسد. عقل، شرع و دین ما اجازه نمی دهد از انرژی هسته ای به جز در صنایع صلح آمیز استفاده شود و ما اجازه نمی دهیم جاسوسان بیایند از پیشرفتهای هسته ای ما بازدید کنند. دشمن چه بخواهد و چه نخواهد ما به این تکنولوژی دست خواهیم یافت، چون شهدای ما برای رسیدن به این تکنولوژی خونشان ریخته شده. سیاست و کیاست محور عملکرد تیم مذاکره کننده ماست و هرگز تسلیم سیاستهای دروغ غرب نمی شوند.

در پایان خطبه به مسائل منطقه اشاره کرده و گفتند: سیاستهای غلط اتحادیه عرب و نسل کشی شیعیان یمن و تعرض پلیس عربستان به زائران ایرانی جنایت بزرگی است که باید حساب پس بدهند و به سزای عملشان برسند.



+ نوشته شده در شنبه 22 فروردين 1394برچسب:نماز جمعه ، نماز جمعه شهر بخشایش ، برگزاری نماز جمعه در بخشایش, ساعت 3:0 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری نماز جمعه امروز بخشایش

نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد و یک بار دیگر مسلمانان اتحاد دینی و سیاسی خود را تجدید کردند.

قبل از خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام محمد قنبری در مورد اهمیت، آداب و اصول برگزاری نماز جمعه سخن گفت و سپس افزود خدا را شاکریم که امام جمعه محبوب شهرمان فردی فاضل، صاحب علم، مدرس و استاد حوزه می باشد و نه تنها امام جمعه بخشایش بلکه امام جمعه حومه و شهرها و روستاهای اطراف هم هست و وجود ایشان از برکات خدای تعالی است. همچنین گفت: که تحریمها در زمان خود پیامبر هم بود و آنان به مدت سه سال در شعب ابیطالب در سخت ترین شرایط مقاومت کرده اند و ما نیز باید با الگو قرار دادن پیامبر و ائمه اطهار در مقابل تحریمهای قدرتهای بیگانه و متخاصم مقاومت کنیم تا آنان را در مقابل خودمان به زانو دربیاوریم، همچنان که می بینید بعد از چندین سال تحریم های پی در پی کشورهای غربی بالاخره در مذاکرات اخیر تسلیم شده اند. حجت الاسلام قنبری در پایان سخنانشان از امام جمعه محترم تقدیر و تشکر کردند و از خداوند بزرگ برای ایشان سلامتی و طول عمر خواستند.

امام جمعه محترم در خطبه اول با استناد به آیات ۱۲ و ۱۳ سوره حجرات در مورد غیبت سخنرانی کردند و فرمودند: مومنین باید از سوءظن به دیگران و تجسس در زندگی یکدیگر پرهیز کنند چون غیبت کردن و تجسس و دخالت در کار و زندگی دیگران در جامعه اختلاف ایجاد می کند. آیا شما دوست دارید که گوشت مرده برادر خود را بخورید؟ زیرا از دیدگاه خدا و قرآن مومنین برادر یکدیگر هستند پس وقتی کسی غیبت دیگری را می کند مثل این است که گوشت برادر مرده خود را میخورد پس غیبت کردن گناه کبیره است و نباید انگیزه عیب جویی از اعمال و کارهای مومنین داشته باشید و یا آبروی کسی را ببرید و حریم خصوصی افراد را نشکنید که این کار غضب خدا را به همراه دارد.

در خطبه دوم حجت الاسلام غفاری مردم را به تقوای الهی فرا خواندند و فرمودند که درجه تقوا نامحدود است و هر کس باید تلاش کند خود را به عالی ترین درجه آن برساند. در ادامه از حجت الاسلام قنبری و اهل بخشایش و حومه تشکر کردند که در ادای فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه پرشور حاضر میشوند و ادامه دادند که تعطیلات نوروز تمام شد و زمان کار و تلاش شروع شده و با استناد به نامگذاری سال ۹۴ که از طرف مقام معظم رهبری صورت گرفته فرمود باید مردم به همراهی دولت و مسئولین دست در دست هم داده و با تلاش و پشتکار به پیشرفت و خودکفایی رسید و افزود عبادت ۷۰ جزء است که ۶۹ جزء آن کار و تلاش است، پس با کار و تلاش شهرمان به آبادی و پیشرفت دست خواهد یافت.

در ادامه به سالروز وفات حضرت ام البنین اشاره کرده و فرمود: ایشان ۴ فرزندش را فدای اسلام کرده و به فرزندش حضرت ابوالفضل فرموده بود مبادا پسر حضرت زهرا قبل از تو به شهادت برسد پس امروز ما باید از بصیرت ابوالفضل العباس استفاده بکنیم چون وعده هایی که طاغوت زمان به او داد قبول نکرد و تا آخرین قطره خونش وفادار اسلام راستین بود.

همچنین به موارد زیر اشاره کردند که به صورت خلاصه بیان میشود:

بزرگداشت شاعره بزرگ، پروین اعتصامی که اشعار پرمضمونی دارد ، ۱۶ فروردین و روز بهورز که در سال ۶۳ از طرف وزارت بهداشت نامگذاری شده تا در روستاها خانه بهداشت ساخته شود، درمانگاه نیمه کاره دیابت بخشایش و برطرف کردن نواقص مربوطه، ساخت شهرک صنعتی بخشایش و ایجاد اشتغال، ساخت حوزه علمیه بخشایش، توسعه مسجد جامع، قطع رابطه کامل ایران و آمریکا در سال ۵۹ که قبل از آن سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام تسخیر شده بود و قطع منافع آمریکا که تا قبل از انقلاب از ایران می بردند، مذاکرات هسته ای اخیر و پیروزی ایران در این مذاکرات که با رهنمودهای ولایت فقیه به تحقق پیوست و با عمل کردن مردم و دولت به این رهنمودها دشمن به زانو درآمد.

در پایان خطبه ها امام جمعه فرمودند که از اول خلقت کافران با مومنین ضدیت دارند و خدا راضی نیست که کافران به مومنین مسلط باشند ولی در هر زمان به خاطر منافع خودشان در دنیا فتنه ایجاد می کنند و امروز که شیعیان یمن از طرف وهابیت و استکبار جهانی صدمه می بینند کار همین کافران است ولی همیشه مومنین پیروز نهایی هستند و در آخر همین کافران طعم تلخ شکست را خواهند چشید.

بعد از اقامه نماز جمعه هم مردم حاضر در مسجد با دادن شعار نفرت و انزجار خود را از وهابیت و استکبار جهانی به خاطر کشتار شیعیان یمن نشان دادند.



+ نوشته شده در جمعه 14 فروردين 1394برچسب:نماز جمعه ، نماز جمعه شهر بخشایش ، برگزاری نماز جمعه در بخشایش, ساعت 17:25 توسط نادر بخشایشی |

اولین نماز جمعه سال 1394 اقامه شد

امروز در اولین جمعه از سال 1394 ، با حضور پرشور مردم شهر بخشایش و شهرها و روستاهای همجوار، فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالغفار غفاری، امام جمعه محترم شهرمان در مسجد جامع اقامه شد.

قبل از خطبه های نماز جمعه آقای علیرضا فراهی، رئیس شورای شهر بخشایش در مورد کارها و مصوبات انجام گرفته توسط شورای شهر بخشایش در سالی که گذشت، گزارشی کوتاه را بیان کردند و همچنین از مردم شریف بخشایش بخاطر استقبال گرم از کلیه مراسم هایی که در شهرمان برگزار می شود نهایت تقدیر و تشکر را به جا آوردند و در ادامه از شهردار محترم و امام جمعه شهرمان تشکر و قدردانی کردند و برای آنان موفقیت و سلامتی آرزو کردند.

حجت الاسلام غفاری در خطبه هایشان به اهمیت نماز جمعه و همچنین به فلسفه تاریخی اولین نماز جمعه اشاره کردند و گفتند که اولین نماز جمعه توسط پیامبر عظیم الشان اسلام در مسجد قبا اقامه شد و از آن پس این فریضه عبادی سیاسی، روز جمعه هر هفته توسط مسلمانان جهان اقامه می شود.

در دومین خطبه هم حجت الاسلام غفاری از اعضای شورای شهر کلوانق و کسانی که از شهرها و روستاهای همجوار در نماز جمعه شهرمان شرکت کرده اند تقدیر و تشکر کردند و در ادامه در مورد روز طبیعت و مسئله حفاظت از محیط زیست گفتند و همچنین در مورد روز جمهوری اسلامی سخنرانی کردند و به سخن امام خمینی اشاره کردند که فرموده بود 12 فروردین اولین روز حکومت الله در ایران است که 98.2 در صد مردم به جمهوری اسلامی رای آری داده اند. سپس به تحولات سیاسی منطقه و جنایتها و دست درازی های عربستان در امور شیعیان یمن و منطقه اشاره کردند و افزودند که ما مسلمانان باید با بصیرت و پیروی از خط مشی های مقام ولایت فقیه جلوی دخالت دشمنان را بگیریم.

 



+ نوشته شده در جمعه 7 فروردين 1394برچسب:نماز جمعه ، نماز جمعه شهر بخشایش ، برگزاری نماز جمعه در بخشایش, ساعت 19:26 توسط نادر بخشایشی |

عزاداری خیابانی هیئتهای حسینی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)

هیئات حسینی شهر بخشایش به مناسبت آخرین روز ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) عزاداری خیابانی برگزار کردند.

 

 



+ نوشته شده در سه شنبه 4 فروردين 1394برچسب:ایام فاطمیه , شهادت حضرت فاطمه , عزاداری خیابانی هیئتهای حسینی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه , عزاداری خیابانی به مناسبت ایام فاطمیه, ساعت 23:53 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری شام قریبان حضرت فاطمه زهرا در بیت الرقیه بخشایش

هیئت عزاداری حضرت رقیه (س) بخشایش به مناسبت آخرین روز ایام فاطمیه مراسم شام قریبان حضرت فاطمه زهرا (س) را در بیت الرقیه شهر بخشایش برگزار کردند.



+ نوشته شده در سه شنبه 4 فروردين 1394برچسب:ایام فاطمیه , شهادت حضرت فاطمه , شام قریبان حضرت فاطمه , برگزاری شام قریبان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه, ساعت 23:53 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری اولین نماز جمعه شهر بخشایش

اولین فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عبدالغفار غفاری امام جمعه محترم شهر بخشایش در مسجد جامع اقامه شد. در این فریضه عبادی سیاسی علاوه بر اهالی شهر بخشایش، نهادهای اداری، سیاسی و نظامی و تعدادی از اهالی شهرها و روستاهای همجوار شرکت کرده بودند و با اینکه اولین نماز جمعه در بخشایش برگزار می شد اما مسجد جامع مملو از مردم مومن بود و نمازگزاران در صفهای فشرده و نزدیک به هم فریضه نماز جمعه را به جا آوردند.

قبل از شروع خطبه های نماز جمعه، آقای مهندس احمد رادمهر، شهردار پرتلاش شهرمان از میثاق با شهدای گمنام و شرکت پرشور در معارفه امام جمعه از مردم همیشه در صحنه شهر بخشایش تقدیر و تشکر کرد و در ادامه در مورد کارهای اجرایی صورت گرفته در طول سال ۱۳۹۳ توضیح دادند و سپس در مورد نامگذاری سالهای شمسی که از طرف رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد سخنرانی کرده و نسبت به هدف مقام رهبری در مورد نامگذاری و انتخاب شعار کوتاه برای سالها بیشتر توضیح داده و افزودند که با مقاومت و تلاش و پشتکار همگانی و همکاری مردم میتوان همه مشکلات را پشت سر گذاشته و به خودکفایی و کارآفرینی دست یافت و از وابستگی به بیگانگان رها شد.

حجت الاسلام غفاری در مقدمه بیاناتشان از تمام اهالی شهر بخشایش و حومه و عوامل و دست اندرکارانی که در مراسم معارفه ایشان حضور داشته و زحمت کشیده بودند تقدیر و تشکر کرده و از خداوند بزرگ برای آنان در همه امور موفقیت و در زندگی خوشبختی و شادکامی طلب کردند.

امام جمعه محترم در خطبه های خود بنا به تقارن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با عید نوروز و تحویل سال در مورد زندگی و فداکاریها و مصیبت های آن حضرت سخنرانی نموده و همچنین به مناسبت ۲۹ اسفند و ملی شدن صنعت نفت که به همت دکتر محمد مصدق و آیت الله کاشانی صورت گرفته بود و این سرمایه ملی را از دست استعمارگران خارج کرده بودند سخنرانی کرده و در ادامه در مورد مذاکرات مقامات کشورمان با اعضای ۱+۵ در مورد انرژی صلح آمیز هسته ای که در خارج از کشور در حال جریان است خطبه هایی را ایراد کردند. بعد از خطبه ها نماز جمعه اقامه شد و پس از آن با خواندن دعای فرج مراسم به پایان رسید.



+ نوشته شده در جمعه 29 اسفند 1393برچسب:نماز جمعه , نماز جمعه شهر بخشایش , اولین نماز جمعه بخشایش , برگزاری اولین نماز جمعه در بخشایش, ساعت 17:7 توسط نادر بخشایشی |

مراسم شبیه خوانی اربعین حسینی برگزار شد

 

برای دریافت ادامه عکسها لینک زیر را کلیک کنید:

عکسهای مراسم شبیه خوانی اربعین امام حسین (ع)



+ نوشته شده در شنبه 22 آذر 1393برچسب:اربعین سال 93 , اربعین , روز اربعین , مراسم شبیه خوانی اربعین حسینی, ساعت 22:7 توسط نادر بخشایشی |

عزاداری خیابانی به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین (ع)

هیئت زنجیر زنان حضرت رقیه (س) شهر بخشایش به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش عزاداری خیابانی برگزار کردند.

 



+ نوشته شده در پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:هیئت حضرت رقیه بخشایش , سومین روز شهادت امام حسین (ع) , عزاداری خیابانی سومین روز شهادت امام حسین, ساعت 23:38 توسط نادر بخشایشی |

بخشایش میزبان بیش از 20000 نفر میهمان عاشورایی

امروز صبح در میدان شبیه خوانی بخشایش، مراسم مذهبی شبیه خوانی عاشورا برای امام حسین و یارانش طبق روال سالهای قبل برگزار شد و این مراسم علاوه بر شهروندان بخشایشی میزبان بیش از ۲۰۰۰۰ نفر میهمان عزادار حسینی از شهرها و روستاهای اطراف بود.



+ نوشته شده در سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:عاشورا , روز عاشورا , شبیه خوانی بخشایش , مراسم شبیه خوانی بخشایش, ساعت 22:28 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در بخشایش

مراسم تاسوعای حسینی بخشایش از نگاه دوربین

Tasuaye93-01 Tasuaye93-02 Tasuaye93-03 Tasuaye93-04 Tasuaye93-05 Tasuaye93-06

برای دریافت کل عکسهای مراسم تاسوعا لینک زیر را کلیک کنید:

آرشیو کامل عکسهای مراسم تاسوعای حسینی



+ نوشته شده در سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:تاسوعا , روز تاسوعا , مراسم تاسوعای حسینی , برگزاری مراسم تاسوعای حسینی, ساعت 19:42 توسط نادر بخشایشی |

جلسه تشکیل اجتماع عظیم عزاداری اباعبدالله الحسین در بخشایش

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه

جلسه مذکور راس ساعت ۴:۳۰ عصر روز جمعه ۹۳/۰۸/۰۹ با حضور مسئولین هیئت های حسینی و اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر شورای اسلامی برگزار شد.

ابتدا ریاست شورا ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت را تسلیت و تعزیت عرض نمودند و از حضور به موقع مدعوین جلسه تقدیر و تشکر نمودند و در ادامه افزودند: همانطوریکه مستحضرید شهرمان به نام شهر عاشقان اقا اباعبدالله الحسین مشهور گشته و این به برکت وجود هیئت های فعال حسینی، مداحان باصفای اهل بیت و عوامل اجرایی مراسم شبیه خوانی است. و ما به خود می بالیم که یکی از بزرگترین مراسم شبیه خوانی شمالغرب کشور در شهر ما برپاست که انشاءالله با اجتماع عظیم خود در هشتم محرم امسال علاوه بر تجلی اتحاد و اتفاق خود بتوانیم سوگواری آبرومند و درخور شهرمان به نمایش گذاریم. امید است که مورد قبول حضرت احدیت واقع گردد.

بعد حاضرین جلسه نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند و در نهایت الامر موارد زیر مصوب گردید:

۱- محل اجتماع عزاداری میدان مشک حضرت ابوالفضل (ع) خواهد بود.

۲- زمان عزاداری از ساعت ۱۶ الی ۱۷ روز یکشنبه مورخ 93/08/11 خواهد بود.

۳- کلیه هیئت های حسینی در این همایش حضور یابند.

۴- از مداحان هر هیئت یک نماینده به مدت ۸ دقیقه در این مراسم شرکت نمایند.

۵- از هر هیئت یک نفر در برقراری نظم به کلانتری شهر کمک نمایند.

 



+ نوشته شده در شنبه 10 آبان 1393برچسب:ماه محرم , جلسه تشکیل اجتماع عظیم عزاداری امام حسین (ع) , ماه محرم 1393, ساعت 20:40 توسط نادر بخشایشی |

همایش شیرخوارگان حسینی بخشایش برگزار شد

ساعت ۹ صبح امروز همایش شیرخوارگان حسینی شهر بخشایش با حضور مادران و نوزادان همزمان با سرار کشور در سالن شهدای بخشایش برگزار شد.

 



+ نوشته شده در شنبه 10 آبان 1393برچسب:همایش شیرخوارگان , همایش شیرخوارگان حسینی , همایش شیرخوارگان حسینی شهر بخشایش, ساعت 20:11 توسط نادر بخشایشی |

همایش شیرخوارگان حسینی

مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی‌‌اصغر (ع) طبق روال سال‌های گذشته در اولین جمعه محرم‌الحرام، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را با هدف بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و توسل به حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام در سراسر کشور و به صورت همزمان در سایر کشورهای اسلامی برگزار می‌کند.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به جهت بزرگداشت شهید شش ماهه کربلا در صدها نقطه از جهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بخشایش، این همایش روز جمعه ۹۳/۰۸/۰۹ از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ با حضور مادران و نوزادان در سالن شهدای شهر بخشایش برگزار خواهد شد.



+ نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:همایش شیرخوارگان ، همایش شیرخوارگان حسینی ، همایش شیرخوارگان حسینی شهر بخشایش, ساعت 1:38 توسط نادر بخشایشی |

عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)

دیروز عصر به مناسبت شهادت ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق (ع) هیئت زنجیر زنی حضرت رقیه (س) عزاداری خیابانی برگزار کردند.



+ نوشته شده در شنبه 1 شهريور 1393برچسب:شهادت امام جعفر صادق (ع) ، عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع), ساعت 18:24 توسط نادر بخشایشی |

مداح اهل بیت حاج عبدالحسین صفرزاده به دیار باقی شتافت

درگذشت ذاکر پیر غلام آستان اهل بیت، حاج عبدالحسین صفرزاده بخشایشی را به مداحان حسینی و بخصوص همشهری های بخشایشی تسلیت عرض می نماییم.



+ نوشته شده در دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:حاج عبدالحسین بخشایشی , حاج عبدالحسین صفرزاده , درگذشت حاج عبدالحسین صفرزاده بخشایشی, ساعت 1:1 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری عزاداری خیابانی 21 رمضان

امروز عصر هیأتهای حسینی شهر بخشایش و مداحان اهل بیت به مناسبت ۲۱ رمضان روز شهادت امیرالمومنین، حضرت علی (ع) عزاداری خیابانی برگزار کردند.



+ نوشته شده در شنبه 28 تير 1393برچسب:21 رمضان , شهادت حضرت علی (ع) , عزاداری خیابانی 21 رمضان, ساعت 23:32 توسط نادر بخشایشی |

محفل انس با قرآن در مسجد امام زمان (عج)

به مناسبت ماه مبارک رمضان و بخصوص ولادت باسعادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن با حضور قاریان نوجوان در مسجد امام زمان (عج) شهر بخشایش برگزار شد. همچنین برنامه مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز با حضور شاعران و مداحان اهل بیت، آقایان قدیر آقازاده و کربلایی ایوب روزبه اجرا شد و گروه سرود پایگاه شهید بهشتی نیز سرودی را در وصف امام حسن مجتبی (ع) اجرا کردند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فراهی جوایزی را به گروه سرود اعطا نمودند و به ۵ نفر دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی نیز جوایزی به قید قرعه اعطا شد و با پذیرایی شیرینی از شرکت کنندگان مراسم به پایان رسید.



+ نوشته شده در سه شنبه 24 تير 1393برچسب:محفل انس با قرآن ، شبی با قرآن ، مسجد امام زمان ، مولودی خوانی امام حسن مجتبی (ع), ساعت 22:4 توسط نادر بخشایشی |

جشن ولادت امام حسین (ع) در مسجد جامع

دیشب جشن مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با حضور معنوی مردم ، شهرداری و شورای شهر ، روحانیت محترم ، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ، فرماندهی سپاه خاتم الانبیاء زرنق ، نیروی انتظامی ، مداحان اهل بیت ، مداحان شهرها و روستاهای همجوار و … در مسجد جامع شهر بخشایش با مداحی و شعرخوانی حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی برگزار شد.

 

در این برنامه معنوی بعد از سخنرانی مجری برنامه «کربلایی جعفر ثابتی زاده» ، مداح اهل بیت «کربلایی ایوب روزبه» اشعار و نواهایی را در وصف امام حسین و حضرت ابوالفضل خواند و در ادامه مهمان ویژه مراسم «حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی» با صدای زیبا و پرطنین خود جلوه ای معنوی به مراسم مولودی خوانی حضرت مام حسین و حضرت ابوالفضل بخشیدند.



+ نوشته شده در دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:مولودی خوانی حضرت امام حسین (ع) , ولادت امام حسین (ع) , ولادت حضرت ابالفضل (ع) , سوم شعبان , مولودی خوانی سوم شعبان در مشجد جامع شهر بخشایش, ساعت 1:59 توسط نادر بخشایشی |

عید مبعث مبارک باد

عید سعید مبعث را به همه مسلمانان تبریک می گوییم.



+ نوشته شده در دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:عید مبعث ، مبعث حضرت محمد (ص), ساعت 14:21 توسط نادر بخشایشی |

مراسم معنوی اعتکاف و ایام البیض در شهر بخشایش

«یک موقع هست که دنبال مجرمی می گردند و پیدایش می کنند، به او می گویند مثلاً اینقدر باید زندانی شوی، یک موقع هم هست که خودش خودش را معرفی می کند، بین اینها تفاوت است. همیشه دستگاه های قضایی با کسی که خودش را معرفی می کند جور دیگری تا می کنند. با آنی که اهل «حاسبوا قبل أن تحاسبوا» است  باید بهتر راه بیایی، چون ایرادش را پذیرفته و خودش را تسلیم کرده است. ویژگی معتکفان هم این است که خودشان خودشان را تسلیم می کنند.»


همزمان با اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران ، معتکفین شهرمان -بخشایش- نیز در مسجد صاحب الزمان به استقبال این مراسم روحانی شتافته اند. در این جمع معنوی حدود ۶۰ نفر از همشهریان عزیزمان شرکت نموده اند.

امروز –در دومین روز از ایام اعتکاف- شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بخشایش به پاس قدردانی و ترویج فرهنگ اعتکاف ساعت ۷ بعد از ظهر در جمع معتکفین حاضر شده و با آنان دیدار کردند.

در این دیدار احمد رادمهر شهردار بخشایش در مورد اعتکاف بیان کردند: اعتکاف فرصتی است تا انسان خاکی با معشوق خود ارتباط عاشقانه برقرار کند و در سایه این ارتباط قدم به وادی شناخت و آگاهی، خود سازی، توبه و نیایش بگذارد. همچنین فراهی رییس شورای اسلامی شهر بخشایش ضمن گفتگو با معتکفین افزودند که قدر فرصت ها و لحظات باشکوه روزهای ماه مبارک رجب را بدانند و از این فرصت ها در جهت نزدیکی هرچه بیشتر به خدا و افزایش معنویات بهره کافی را ببرند و از آنان برای تمام مسلمانان التماس دعا کرد. در پایان مسئولین مراسم اعتکاف گزارشی از اعتکاف را به سمع و نظر شهردار و شورای اسلامی رساندند.

نردبان دلم شکسته است، میشود برای من کمی دعا کنی؟

یا اگر خدا اجازه میدهد بجای من خدا خدا کنی؟

راستش دلم مثل یک نماز بین راه خسته و شکسته است

میشود برای بیقراری دلم سفارشی به آن رفیق باوفا کنی؟

التماس دعا



+ نوشته شده در چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:اعتکاف , اعتکاف در بخشایش , ایام البیض , شهرداری و شورای شهر بخشایش, ساعت 22:54 توسط نادر بخشایشی |

برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه قائم بخشایش

إِنَّا عَرَ‌ضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا

ما بر آسمانها و زمین و کوههای عالم (و قوای عالی و دانی ممکنات) عرض امانت کردیم (و به آنها نور معرفت و طاعت و عشق و محبّت کامل حق یا بار تکلیف یا نماز و طهارت یا مقام خلافت و ولایت و امامت را ارائه دادیم) همه از تحمّل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند و انسان (ناتوان) آن را بپذیرفت، انسان هم (در مقام آزمایش و اداء امانت) بسیار ستمکار و نادان بود (که اکثر به راه جهل و عصیان شتافت.)   (احزاب – 71)

روز جهارشنبه 1393/02/03 جشن عبادت دانش آموزان آموزشگاه قائم (عج) بخشایش با حضور ریاست محترم تبلیغات شهرستان هریس حاج آقا حمیدی ، کارشناس محترم اداره آموزش و پرورش هریس جناب آقای مردانیان ، مدیریت مجتمع آقای محمودی و جمعی از اولیاء دانش آموزان این آموزشگاه در زینبیه شهر بخشایش برگزار شد.

این مراسم معنوی با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید توسط دانش آموز هادی سیف اللهی آغاز گردید و سپس مدیریت آموزشگاه قائم برادر علیرضا فراهی ضمن عرض خیرمقدم بحضور میهمانان و اولیای دانش آموزان و تبریک این روز خجسته به دانش آموزان عزیز در خصوص جشن معنوی مطالبی را بیان فرمودند:

دوش ديـدم  كـه ملايك در ميخانه زدند            

گـل آدم بـسرشتند و بـه پيمانه زدند

سـاكـنـان حـرم سـتر و عـفاف ملكوت          

بـا مـن راه نـشين  بـاده مستانه زدند

آسـمـان بـار امـانـت   نتوانست كشيد              

قـــرعـه كــار بـه نـام مـن ديـوانه زدند

«تکلیف از ریشه کلفت گرفته شده و این کلمه ریشه عربی دارد به معنی رنج و مشقت. و چرا با رسیدن به سن بلوغ به انسان مکلف گفته می شود؟ این مطلب ریشه در طبیعت انسان دارد ، طبیعت انسان میل به رفاه و آسایش دارد و انسان با قدم گذاشتن بر دایره تکلیف بایستی با کمک نیروی اراده بر طبیعت آسان گرای خود غلبه کند و ...»

بعد در خصوص اهمیت نماز و سجده در مقابل ایزد منان و انتخاب دوست مطالبی بیان شد.

سپس گروه سرود آموزشگاه برنامه خود را اجرا نمودند و بعد حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حمیدی رئیس تبلیغات شهرستان با بیانات خود در خصوص جشن عبادت حاضرین مجلس را مستفیض فرمودند.

بعد از سخنرانی حاج آقا حمیدی دانش آموز رضا فلاحی سوگندنامه جشن عبادت را قرائت نمود و سپس به کلیه دانش آموزان پایه سوم راهنمایی لوح یادبود و جوایز معنوی اهداء گردید و همچنین از شورای دانش آموزی و نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری آموزشگاه نیز با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.

در نهایت با پذیرایی از حاضرین جلسه جشن عبادت سال 93 آموزشگاه قائم با نثار صلوات به پایان رسید.



+ نوشته شده در پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:بلوغ ، سن بلوغ ، تکلیف ، سن تکلیف ، جشن تکلیف ، مدرسه قائم بخشایش, ساعت 1:39 توسط نادر بخشایشی |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


بخشایش یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هریس واقع شده‌است. جمعیت این شهر، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، بالغ بر 8000 نفر می‌باشد که از این جهت، سومین شهر پرجمعیت شهرستان هریس و سی و چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ برای bakhshayesh محفوظ می باشد.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشایش

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب